مدیر کل محیط زیست استان زنجان از ذخیره‌سازی هزار و ۲۰۰ بسته علوفه برای تغذیه آهوان دشت سهرین در زنجان خبر داد.

ذخیره علوفه

به گزار ش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین آبسالان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما گفت: با توجه به این که استان زنجان از مناطق سردسیر کشور بوده و احتمال بارش‌های سنگین برف در طول فصل پاییز و زمستان به طور متناوب وجود دارد، این اداره کل اقدام به تهیه علوفه و انبار آن در فصل تابستان کرده است.‌ امسال در سطح ۱۵۰ هکتار از دشت سهرین یونجه و گندم کاشت شده است.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: در همین زمینه هزار و ۲۰۰ بسته علوفه برای زمستان گذرانی حیات وحش ذخیره شده تا در زمان بارش برف در بین آهوان دشت سهرین توزیع شود، ولی در منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان که کل و بز و قوچ و میش و در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم نیز که کل و بز زیست می‌کنند، چندان نیاز به پخش علوفه زمستانی نیست.

آبسالان تاکید کرد: آهو به سبب این که در دشت زندگی می‌کند، در زمستان با بارش برف سنگین در تهیه غذا با مشکل مواجه می‌شود. از این رو، با برنامه‌ریزی و فراهم کردن تدارک لازم نگرانی از بابت تغذیه این گونه‌ها وجود ندارد. مواد غذایی به اندازه کافی انبار شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد. از شهروندان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهر و روستا پناه می‌آورند خودداری کنند.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: باتوجه به این که در فصل زمستان و زمان بارش برف، آهوان نزدیک مناطق مسکونی می‌شوند عده‌ای افراد سودجو اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات می‌کنند که انتظار داریم دوستداران محیط زیست که همیشه یاری رسان ما بوده‌اند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به نزدیک ترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن ۳۳۵۵۴۰۰۱ اطلاع دهند.

کد خبر 555768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha